Prag u novembru

Prag putovanje

Dakle, isla sam busom, lastinim, karta povratna za studente nije skupa – 80evra. Iz Bg-a smo krenuli u 12h, i putovanje je teklo po planu, tako da smo u Pragu bili oko 2-3 ujutru.

E sad, mene uvek zanimaju tudja iskustva sa granicama tako da nije na odmet da kazem o tome: nije bila guzva i nismo dugo cekali, niti su nam proveravali stvari, sve je bilo ok.

Madjarski carinik je bio neki mlad momak i samo se smeskao, tako da niko nije imao bilo kakvih problema.
Usput smo imali dve kontrole (na prelasku izmedju Madjarske i Slovenije i, Slovenije i Ceske).

Prvi put su trazili samo pasose a drugi put pasose i osiguranje. Ja sam imala osiguranje jer se dobija uz lastinu kartu, osiguranje na 15 dana, ali dosta ljudi iz autobusa nije imalo osiguranje i morali su da plate kaznu… svi su platili po 20 evra, to je neki minimum.. Tu su nas malo zadrzali.

Posle smo nastavili i sve je bilo ok. U Prag se stize nocu, tako da je glavna stanica zatvorena i bus staje kod kapije, izvan stanice.. a stanica nije bas mala, tako da sam se posle malo zagubila (inace, isla sam kod decka, on zivi u Pragu par meseci, a inace je francuz tako da i on ne poznaje Prag dobro, pa nam je trebalo malo vremena dok smo se nasli :))..

Dakle, to je bila sreda, 3-4 ujutru, a grad – prepun! Sacekali smo bus do mesta gde smo spavali (to je studentski dom Strahov), a u busu strasna guzva, od toga 90% pijanih studenata 🙂

Moj prvi zakljucak je da je to grad, za provod dusu dao, za one koji vole izlaske, zurke itd.

Sto se tice narednih dana, obilazili smo dosta ali bez vodica tako da ne bih mogla mnogo da kazem o svim stvarima koje sam videla…
U svakom slucaju, bila sam odusevljena da opet posetim Prag (bila sam i ranije na ekskurziji), prelep je, prelepa atmosfera, gradjevine, zaista veoma romantican grad, i vredi ga posetiti.

A i pivo im je vrh, to vec svi znaju :). Ima puno lepih vidikovaca i mesta sa kojih moze da se vidi panorama grada. Inace, ima mnogo turista, od svih jezika, mislim da sam ceski najmanje cula.

Karlov most je poznat po brojnom dzeparosima!!

Jedno vece, kada smo se vracali iz grada, desilo nam se da, kako tramvaj staje na sred ulice, mi pretrcimo jer nam je nailazio autobus, i to, krenuli smo, pa smo stali jer su nailazila policijska kola, ali su nam oni pokazali rukom znak da predjemo a zatim pratili bus u kome smo mi bili dobrih pola sata, dok nismo izasli.

Onda su nas zaustavili i trazili svakom po 2000 kruna (sto je 90e), i mi nismo hteli da damo jer nismo uradili nista lose. Kada smo pitali sta smo uradili nisu mogli da nam kazu jer ne pricaju engleski, ali im nikakav problem nije bio da kazu “two thousand”.. e a onda, kada su videli da nemamo, ili necemo da damo, rekli su MOZE KOMPROMIS, da svi damo po 1000 kruna.. i na kraju smo dali, nismo imali izbora jer nisu hteli da nas puste.
Bolje da smo ih u Vltavu bacili…

Ah, da, zaboravila sam, ima dosta menjacnica, sa razlicitim kursevima, tako da nije pametno menjati u prvoj na koju naidjete… ja sam promenila 1e za 24 kruna, a jedna drugarica 1e za 18 kruna.

Sta jos mogu da kazem… hm, da, jednu noc smo spavali u hotelu, zove se AMOUR, nalazi se 5 minuta od Karlovog mosta i vredi svaku paru 🙂

Eto, mislim da je to ukratko sve, jedino jos mogu da kazem, kada smo se vracali imali smo malo problema na granici zbog nekog makedonca koji je imao pecat od marta da je izasao iz zemlje, a vracao se novembra…. Sve ostalo je bilo ok… i jedva cekam jos 3 nedelje da idem opet 🙂

(S obzirom da naša poštovana članica Jovana88 nije imala vremena za pisanje posta, mailom nam je poslala tekst i fotografije koje sa zadovoljstvom objavljujemo. Hvala Jovana88)