Srce (latinski
cor) je šuplji mišićni organ koji pumpa krv kroz krvotok pomoću stalnih ritmičkih kontrakcija.
1. Pažljivo sa mlečnim proizvodima Jedna novija studija je pokazala da ljudi koji unose više zasićenih masnoća preko mleka, jogurta i sireva imaju nekoliko poena viši sistolni krvni pritisak od onih koji ove namirnice unose umereno (samo za jedan obrok dnevno). Povišeni krvni pritisak oštećuje arterije i povećava rizik od infarkta i moždanog udara.
2. Otkrijte nove pokrete Trideset minuta bavljenja Tai Chi, ili makar šetnje može da snizi povišeni krvni pritisak . Jednom studijom je dokazano da ispitanici posle 12 nedelja bavljenja umerenim telesnim vežbama pokazuju snižavanje povišenog sistelnog krvnog pritiska za 16 poena.
3. Unesite manje promene u način ishrane Koliko srce brzo otkucava dok se odmarate je pouzdan pokazatelj koliki je rizik od srčanog udara, ukoliko srce brže kuca tokom odmora ukazuje na veliku verovatnoću pojave iznenadnog srčanog udara. Malim izmenama u načinu ishrane, uvođenjem 2 do 3 porcije ribe nedeljno uravnotežuje srčane otkucaje. Samo 5 ili više porcija tunjevine ili lososa uravnotežuje ubrzan rad srca za prosečno 3 otkucaja u minutu. Naučnici smatraju da ovo blagotvorno dejstvo imaju omega- 3 masne kiseline kojima obiluju pogotovo tunj i losos.
4. Blagotvorno dejstvo soka od pomorandže Prema novijoj studiji Nacionalne akademije SAD, sok od pomorandže snižava nivo lošeg holesterola u krvi i za 30% smanjuje zadebljanje krvnih sudova. Sok od pomorandže utiče na povećano stvaranje azotnih oksida, supstance koja ima zaštitnu ulogu protiv stvaranja naslaga na krvnim sudovima.
5.Soja - prijatelj srca Dodavanjem soje uz jednu porciju tokom dana utiče na smanjenje oštećenja srca, prouzrokovano pušenjem, debljinom ili dijabetesom. Naučnici sa Nacionalnog instituta iz Singapura su utvrdili da soja ima 10 puta više antioksidanasa od vina (koji je u umerenim količinama korisan za srce).
6. Budite vedri Vedro raspoloženje utiče na pravilniji rad srca, zato s vremena na vreme odgledajte neku dobru komediju umesto dnevnika, lekari preporučuju 15 minuta smeha dnevno.
7. Dovoljno odmora Uravnoteženi način života povoljno deluje na rad srca, jednom studijom je pokazano da su ljudi koji spavaju 5 sati dnevno 30% podložniji srčanom udaru od onih koji spavaju 8 sati. Neispavanost remeti hormonalni status, nivo šećera u krvi i povišava krvni pritisak.
8. Vežbe disanja Korisna vežba koja utiče na sniženje krvnog pritiska je da tokom dana posvetite 15 minuta sporom i dubokom disanju.