SAJT VIZNI REŽIM MOJE PUTOVANJE AMBASADE AMBASADE SRBIJE DOKUMENTA, ZAKONI I PROPISI INFORMACIJE IZRADA SAJTA
SAJT VIZNI REŽIM MOJE PUTOVANJE AMBASADE AMBASADE SRBIJE DOKUMENTA, ZAKONI I PROPISI INFORMACIJE IZRADA SAJTA

Autor Tema: Brzi čistači organizma  (Pročitano 2848 puta)

Van mreže Anatema

  • Moderator
  • *****
  • Poruke: 191
  • Karma: +0/-0
Brzi čistači organizma
« poslato: Decembar 17, 2009, 12:10:29 pre podne »
Preporuka istraživača iz Bostona je da dnevno treba uneti hranu koja ima ORAC kapacitet između 3.000 i 5.000. Ukoliko treniramo, ovu brojku možemo uvećati bar za 20 %. Da bismo izbegli zbrku, evo malog podsetnika ORAC vrednosti za namirnice uobičajene u ishrani koje imaju antioksidativna dejstva.


Voće (100 grama)
ORAC

Suvo grožđe
2830

Borovnice
2400

Jagode
1540

Maline
1220

Šljive
949

Avokado
782

Pomorandže
750

Crveni grejpfrut
739

Višnje
670

Kivi
610

Roze grejpfrut
495

Belo grožđe
460

Banane
210

Jabuke
207

Kajsije
175

Breskve
170

Kruške
110

Lubenice
100




Povrće (100 grama)
ORAC

Beli luk
1939

Spanać
1260

Bareni spanać
909

Brokoli
890

Pasulj
460

Crni luk
450

Kukuruz
400

Krompir
300

Slatki krompir
295

Kupus
295

Tofu sir
205

Šargarepa
200

Paradajz
195


Vrlo je važno da se ne oslanjamo samo na vitamine koji su antioksidansi, poput vitamina C ili E, jer je to samo jedna od njihovih funkcija. Dodatak voća i povrća bogatog bojama pospešuje funkcije vitamina, preuzimajući na sebe deo antioksidativne uloge i oslobađajući ih za druge funkcije. Iako su voće i povrće najbolji izvor antioksidanata, jer ih možemo uneti u većim količinama, treba ih pažljivo birati.

Njihovi prirodni antioksidansi zaduženi su da sačuvaju njih same od oksidacionih procesa, truljenja i sl, tako da njihova moć opada svakim danom koji provedu na pijaci. Kada je reč o zamrznutim proizvodima, nema mnogo razloga za brigu, jer se oni zamrzavaju do 24 sata od berbe, čime se njihova svojsta čuvaju.

Posle obroka bogatog bojama (polifenolima, koji su vrlo moćni antioksidansi), kapacitet naše krvi da "lovi" slobodne radikale povećan je u narednih dva do sedam časova, što nas upućuje na potrebu da u tom roku obnovimo rezervu antioksidanasa, kako bi nam organizam bio uspešno odbranjen.

Ukoliko ne volite čvrstu hranu ujutru, a brinu vas slobodni radikali, slobodno u proteinski obrok ubacite borovnice ili jagode, a isti koktel napravite i posle treninga. Potom se opustite i uživajte u ostatku dana.


 

SAJT VIZNI REŽIM MOJE PUTOVANJE AMBASADE AMBASADE SRBIJE DOKUMENTA, ZAKONI I PROPISI INFORMACIJE IZRADA SAJTA