SAJT VIZNI REŽIM MOJE PUTOVANJE AMBASADE AMBASADE SRBIJE DOKUMENTA, ZAKONI I PROPISI INFORMACIJE IZRADA SAJTA
SAJT VIZNI REŽIM MOJE PUTOVANJE AMBASADE AMBASADE SRBIJE DOKUMENTA, ZAKONI I PROPISI INFORMACIJE IZRADA SAJTA

Autor Tema: Najcesce posledice gojaznosti su:  (Pročitano 3349 puta)

Van mreže Anatema

  • Moderator
  • *****
  • Poruke: 191
  • Karma: +0/-0
Najcesce posledice gojaznosti su:
« poslato: Decembar 17, 2009, 12:10:53 pre podne »
Najcesce posledice gojaznosti su:

psihosocijalni problemi, depresija, smanjen kvalitet zivota
mozdani udar, respiratorne smetnje
infarkt miokarda i angina pektoris
secerna bolest, povisene masnoce u krvi
masna jetra, povisen krvni pritisak
razni karcinomi, degenerativne promene na zglobovima
smanjena reproduktivna funkcija

Osnovu lecenja gojaznosti cini dijetoterapija zasnovana na principima pravilne ishrane. Dijeta mora biti prilagodjena individualnim potrebama pojedinca, programirana tako da se u obzir uzmu pol, godine zivota, nivo fizicke aktivnosti i eventualne zdravstvene tegobe. Ukupan dnevni kalorijski iznos mora biti redukovan za 600 do 1000kcal u odnosu na dnevno potreban nivo ali ne na manje od 1200kcal. Ocekivani gubitak telesne tezine na deficitu od 600kcal je oko 600gr nedeljno a na deficitu od 1000kcal oko 1kg nedeljno. Takodje je bitan i broj i raspored obroka u toku dana.

Potrebno je takodje i 30 minuta svakodnevne fizicke aktivnosti da bi se ostvario povoljan efekat na smanjenje prekomerne telesne tezine. Ovo treba da predstavlja uzivanje pa zato treba izabrati onaj vid rekreacije koji nam najvise odgovara i koji najvise volimo.

Trikovi za postizanje sitosti:
hranu zvakati polako i dugo jer mozgu treba vremena da sazna da smo siti. Poruka od zeluca do mozga putuje nekih 20-ak minuta
spustajte pribor za jelo izmedju dva zalogaja, tako se dobija na vremenu
kada osetimo glad treba popiti casu vode. Ako smo nakon 20min jos uvek gladni onda treba da sednemo za sto
hranu treba zaciniti aromaticnim zacinima jer oni ubrzavaju metabolizam a njihova aroma ce nas zasititi
jesti iz velikih tanjira a obrok zapoceti salatom. Jesti prvo hranu sa manjom energetskom gustinom jer cemo tako pre postici osecaj sitosti
spavajte. Nedostatak sna koci proizvodnju hormona leptina koji nam daje osecaj sitosti.