DIJETA Mršavljenje - Volite svoje telo > Trudnoća i kilogrami

Za buduće mame, a i one čija su deca u razvoju

(1/1)

Anatema:
Veoma često se dešava da dečjoj ishrani nedostaju neki važni sastojci. Ti neophodni hranljivi elementi su: kalcijum, vlakna, magnezijum, vitamin E i kalijum.
Da li vaša deca kroz ishranu uzimaju dovoljno ovih esencijalnih hranljivih elemenata? Ako to nije tako, pokušajte da popravite stanje, uz savete stručnjaka.

*Kalcijum: glavni sastojak za izgradnju kostiju

Kalcijum je najpoznatiji po tome što optimizuje rast kostiju i doprinosi njihovom jačanju. Manje je poznato da je kalcijum bitan i za krvotok.

Dnevne potrebe deteta za kalcijumom variraju, u zavisnosti do godišta:

* deci od prve do treće godine života potrebno je 500 miligrama kalcijuma
* deci od četvrte do osme godine potrebno je 800 miligrama kalcijuma
* deci od devete pa sve do devetnaeste godine potrebno je 1.300 miligrama kalcijuma

Treba znati da jedna čaša mleka sadrži oko 300 miligrama kalcijuma. Mnoga deca, naročito tinejdžeri, unose u organizam znatno manje kalcijuma nego što im je potrebno. Umesto mleka, često piju razne voćne sokove i gazirane napitke.

Nedovoljno unošenje kalcijuma u detinjstvu može se negativno odraziti na zdravlje u kasnijim godinama života. Poznato je da nedostatak kalcijuma dovodi do osteoporoze i drugih bolesti kostiju.


*Kako podići nivo unosa kalcijuma kod dece?
Uključujte mlečne proizvode (sir, jogurt, kiselo mleko, pavlaku...) uz svaki obrok i birajte nemasne proizvode. Kao bonus, neke vrste mleka i jogurta sadrže i vitamin D, koji je neophodan da se kalcijum dobro apsorbuje.

Još jedan bogati izvor ovog elementa je sok od narandže, sa dodatim kalcijumom i vitaminom D.


*Vlakna: najvažniji element za osećaj sitosti
Kada dete stalno žuri u školu i na razne slobodne aktivnosti, to može biti glavni razlog da ne uzima dovoljno vlakana. Vlakna se nalaze u namirnicama koje jedemo na miru, kod kuće, u integralnim žitaricama, voću i povrću.

*Kako podići nivo unosa vlakana kod dece?
Obavezno uvrstite voće i povrće u obrok, kao desert ili kao užinu. Čest ukusan i hranljiv doručak za vaše dete neka budu cerealije sa jogurtom ili mlekom.
------------------------------------------------

*Magnezijum: glavni hranljivi sastojak za rast

Magnezijum ima ulogu u čak oko 300 telesnih funkcija odgovornih za rast i razvoj vašeg deteta. Ovaj neverovatan mineral pomaže da se razvije normalan mišićni sistem, nervni sistem i srčane funkcije. On je takođe bitan za imunosistem, za produkciju energije i zdravlje kostiju.

Procentualno, oko 50% magnezijuma u telu se nalazi u kostima, a drugih 50% unutar ćelija i u krvotoku. Evo koliko je magnezijuma potrebno detetu svakog dana:

* od prve do treće godine 80 miligrama
* od četvrte do osme godine 130 miligrama
* od devete do četrnaeste godine 240 miligrama
* od četrnaeste do osamnaeste godine kod dečaka 410 miligrama
* od četrnaeste do osamnaeste godine kod devojčica 360 miligrama


*Kako podići unos magnezijuma kod dece?
Povećajte u ishrani količinu tamnozelenog povrća, kao i raznih koštunjavih plodova i semenki, na primer semenki bundeve, integralnih žitarica, pasulja i sl. Balansirana ishrana dovešće do dovoljnog unosa magnezijuma kod deteta.

*Vitamin E: superheroj među hranljivim sastojcima
On je moćni antioksidant, borac protiv slobodnih radikala, značajan za normalno funkcionisanje metabolizma, pomaže u zaštiti od ultravioletnog zračenja, zagađenja vazduha i dima cigarete.


*Kako podići unos vitamina E kod dece?
Ima ga u biljnim uljima, biljkama tamnog lišća poput spanaća, u suncekretovim semenkama i dr.

*Kalijum: hranljivi sastojak najznačajniji za srce
Važan je za jake kosti, funkcionisanje mišića i sveukupnu energiju.

Kako povećati unos kalijuma kod dece?
Kroz mlečne proizvode, kuvano meso i morske plodove.

mama:
Mg - sjemenke, ma mi to zobamo ko kokosi a i dalje smo mali   :D ni Hobiti nas nisu tijeli za Druzinu prstenova,
mozda je tu vise sifra GENA?! Ma nebi bilo iteresantno da smo svi isti, ko da nas je masina stancala, ovako svetko ima nesto svoje licno i posebno!

Admin:

--- Citat: mama  Decembar 17, 2009, 08:44:47 pre podne --- :D ni Hobiti nas nisu tijeli za Druzinu prstenova!

--- Kraj citata ---
Ha, ha, uvek spremna za shalu.  :D

Navigacija

[0] Indeks poruka

Idi na punu verziju