SAJT VIZNI REŽIM MOJE PUTOVANJE AMBASADE KONZULATI DOKUMENTA, ZAKONI I PROPISI INFORMACIJE IZRADA SAJTA
SAJT VIZNI REŽIM MOJE PUTOVANJE AMBASADE KONZULATI DOKUMENTA, ZAKONI I PROPISI INFORMACIJE IZRADA SAJTA

Autor Tema: Koje su prednosti vežbanja u trudnoći?  (Pročitano 33278 puta)

Van mreže Anatema

  • Full Member
  • ***
  • Poruke: 191
  • Karma: +0/-0
Koje su prednosti vežbanja u trudnoći?
« poslato: Decembar 17, 2009, 08:49:38 pre podne »
Koje su prednosti vežbanja u trudnoći?
Slušajte svoje telo - važno je da se dobro osećate!


Biti u dobroj kondiciji je jedan od preduslova za nekomplikovanu trudnoću i lakši porođaj. Sem toga, razlozi za vežbanje u trudnoći su i poboljšan rad kardio-vaskularnog sistema, smanjeno prekomerno povećanje težine, bolje držanje i raspoloženje, lakši i jednostaviji porođaj, brži oporavak i bolje opšte stanje. Vežbanje ne samo da nije štetno nego može čak i da spreči eventualne komplikacije, kao što je povišeni pritisak što može dovesti do preeklampsije. Vežbanje tokom trudnoće može da spreči neke od povreda i bolova povezanih sa povećanjem telesne težine i promene načina hoda.

I opet onaj isti savet – slušajte svoje telo – trudnoća nije stanje u životu kada treba da postanete olimpijski prvak i da odjednom izmenite sve svoje navike. Važno je da se dobro osećate a da se pri tom ne naprežete previše.




Van mreže Anatema

  • Full Member
  • ***
  • Poruke: 191
  • Karma: +0/-0
Re: Koje su prednosti vežbanja u trudnoći?
« Odgovor #1 poslato: Decembar 17, 2009, 08:51:34 pre podne »
Kako da sigurno vežbam u trudnoći?
Evo nekih od osnovnih saveta za udobno i sigurno vežbanje u trudnoći:


1. Obucite komotnu i udobnu odeću za vežbanje i dobar, čvrst grudnjak.
2. Odaberite patike koje su napravljene za vrstu vežbanja koju planirate.
3. Uvek vežbajte na ravnoj površini, ne zaboravite da tokom trudnoće vaša ravnoteža nije u najboljem stanju.
4. Jedite dovoljno, ali uvek bar jedan sat pre vežbanja, da vam ne bude muka. Bilo bi idealno da to bude lakši obrok.
5. Pijte dovoljno vode i pre, za vreme i posle vežbanja, jer ako ne unosite dovoljno tečnosti možete da dehidrirate, što može da pokrene kontrakcije. Obično se savetuje da popijete dve čaše vode oko dva sata pre vežbanja, a da tokom vežbanja pijete po nekoliko gutljaja na svakih 15 minuta.
6. Prostorija u kojoj vežbate treba da bude prijatne temperature i provetrena.
7. Nakon vežbanja na podu ustanite polako i postepeno da vam ne bude muka i da ne izgubite ravnotežu. Ako osetite vrtoglavicu ili mučninu tokom vežbanja na podu lezite na levi bok i ostanite tako dok to ne prođe.
8. Ne preterujte sa vežbanjem – tempo treba da bude takav da možete da pričate i da ne gubite dah, a da se vrlo malo znojite.
9. Nemojte se suviše istezati dok vežbate – dok ste trudni mnogo ste elastičniji nego van trudnoće, zbog relaksina, hormona koji se luči tokom trudnoće, tako da je moguće da ne osetite da se istežete više nego inače.

------------------------------------------------

U kojim slučajevima treba da konsultujem lekara?

Ako planirate da vežbate, svakako se konsultujte sa svojim lekarom. Međutim, postoje nka stanja u trudnoći kada će lekar dobro razmisliti da li da vam dopusti vežbanje ili će preporučiti koje vežbe da praktikujete. Ta stanj su: prethodni pobačaji, blizanačka trudnoća, ako imate šećernu bolest (dijabetes), bilo pre trudnoće ili se razvila tokom trudnoće; ako je tokom trudnoće bilo krvavljenja, ako vam otiču ruke i noge, ako beba zaostaje u rastu, ako je grlić tokom prethodne ili trenutne trudnoće bio kratak ili dilatiran, ako ste u prethodnoj trudnoći imali opšiven grlić “serklaž”, ili ga imate u ovoj trudnoći, ako se javljaju kontrakcije, ako je ustanovljeno da je posteljica nisko usađena. Potrebno je da budete oprezni i ako imate neka druga stanja – hroničnu hipertenziju, aktivne bolesti štitne žlezde, srca, pluća ili krvnih sudova, koja mogu komplikovati trudnoću.

-------------------------------------------------

Kada da prestanem sa vežbanjem?

Prestanite da vežbate ako:

- primetite da otiče plodova voda
- počnete da krvarite
- osetite mučninu, vrtoglavicu ili nemate daha
- osetite bol u stomaku ili grudima
- dobijete kontrakcije
- ne osećate pokrete bebe

-----------------------------------------------

Koje aktivnosti, odnosno sportovi, nisu preporučljivi?


- izbegavajte aktivnosti kod kojih postoji šansa da padnete (skijanje, jahanje) i gde su velike promene pritiska – ronjenje, planinarenje;
- kontaktne sportove kao što su fudbal, košarka ili odbojka;
- aktivnosti koje zahtevaju skakanje i trčanje;
- nemojte raditi sklekove, ne forsirajte stomačne mišiće, izbegavajte previše istezanja i okretanja u struku;
- izbegavajte vežbe kod kojih morate duže od tri minuta da ležite na desnoj strani;
- klonite se vežbanja u toplim i vlažnim uslovima;

Pre vežbanja uvek se zagrejte, da biste mišiće i zglobove primpremili za akciju. Ako to ne učinite i odmah počnete sa vežbanjem, rizikujete da se povredite.