SAJT VIZNI REŽIM MOJE PUTOVANJE AMBASADE KONZULATI DOKUMENTA, ZAKONI I PROPISI INFORMACIJE IZRADA SAJTA
SAJT VIZNI REŽIM MOJE PUTOVANJE AMBASADE KONZULATI DOKUMENTA, ZAKONI I PROPISI INFORMACIJE IZRADA SAJTA

Autor Tema: Dobre i loše strane voća  (Pročitano 33317 puta)

Van mreže Goca

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 300
  • Karma: +5/-0
    • KoZnaZna
Dobre i loše strane voća
« poslato: Jul 23, 2010, 09:08:16 posle podne »
Svako voće može biti korisno, ali i štetno za ljudski organizam. Treba utvrditi koje voće vam odgovara i način na koji ćete ga konzumirati bezbedno

Izvor: Novosti.rs - Ž. P. | 22. jul 2010

Banane vraćaju energiju, bogate su kalijumom, magnezijumom i vitaminom B6, koji je dobar za nerve. No, zelene banane mogu da izazovu probleme sa varenjem, jer se skrob koji sadrže veoma teško vari. U Francuskoj je sprovedeno istraživanje prilikom kojeg je 84 odsto ispitanika, koji su jeli zelene banane, imalo ozbiljne smetnje u probavi. Stoga, jedite isključivo banane čija je kora žuta.
Jabuke su odličan izvor mnogih korisnih sastojaka, a naročito flavonoida (sadrže antioksidanse koji štite srce). Međutim, oni sa osetljivim crevima, jedući jabuke, imaće gasove i nadimaće se. Ovakvim osobama se preporučuje da izbegavaju jabuke, te da ne jedu nijedno voće svakoga dana, jer su im potrebne različite vrste vlakana da bi dobro funkcionisali.
   
Dobra strana borovnica je to što su odličan izvor antioksidanasa karakterističnih za crveno, ružičasto i plavo voće i povrće, a koji štite od srčanih oboljenja, raka i preuranjenog starenja. Ipak, kao i ostalo jagodičasto voće koje raste blizu zemlje, postoji rizik od zagađenja otpadnim vodama, koje može da izazove trovanje stomaka, čak i obolevanje od hepatitisa A. Ako ne možete da odolite borovnicama, a nema razloga da ne bude baš tako, jedini savet glasi: uvek ih prvo operite pod mlazom vode.
Dinja je niskokalorično voće i izvor karotenoida, koji pozitivno utiču na imunološki sistem. Međutim, na kori dinje, koja dodiruje tlo prilikom uzgajanja, katkada se razvija salmonela, pa pre nego što je isečete, obavezno je operite.
Nar je odličan izvor kalijuma, koji reguliše krvni pritisak, te karotenoida, antioksidanasa koji su se pokazali sjajno u borbi protiv raznih bolesti. Kada jedete nar ne možete da izbegnete da progutate semenke, a one su pogubne za sve koji imaju osetljiv stomak, jer mogu da iziritiraju sluzokožu creva i izazovu dijareju.
Kivi ima više vitamina C od pomorandži, izvor je kalijuma (reguliše krvni pritisak) i folne kiseline. Njegova loša strana je što može da izazove alergiju. Britanska studija je pokazala da dve trećine ispitane dece, koja su prvi put jela kivi, imalo alergijsku reakciju na ovo voće. Među odraslima to se dogodilo samo petini. Osećali su svrab, sluzokoža im je bila otečena, disali su otežano. Ukoliko već imate prolećne alergije ili ste alergični na mleko, jaja i kikiriki, imate više šansi da vas zadesi i alergija na kivi. Kada deci prvi put dajete kivi, posavetujte se sa lekarom.

Grejfrut ne ide uz lekove!

DOBRE strane su što sadrži mnogo vitamina C i odličan je antioksidans, a loše što čak i mala čaša soka od grejpfruta može da umanji dejstvo mnogih lekova, kako antidepresiva, tako i onih protiv povišenog holesterola i krvnog pritiska. Zašto? Sastojci iz njega sprečavaju enzime koji utiču na dejstvo lekova, pa prouzrokuju neku vrstu predoziranosti. Osim toga, mogu se javiti bolovi ili grčevi u mišićima. Savet: izbegavajte grejpfrut ako uzimate bilo koji lek.