SAJT VIZNI REŽIM MOJE PUTOVANJE AMBASADE KONZULATI DOKUMENTA, ZAKONI I PROPISI INFORMACIJE IZRADA SAJTA
SAJT VIZNI REŽIM MOJE PUTOVANJE AMBASADE KONZULATI DOKUMENTA, ZAKONI I PROPISI INFORMACIJE IZRADA SAJTA

Autor Tema: Ne računajte kalorije – obuzdajte apetit. Evo saveta nutricioniste  (Pročitano 3643 puta)

Van mreže Goca

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 303
  • Karma: +5/-0
    • KoZnaZna
Ne računajte kalorije – obuzdajte apetit. Evo saveta nutricioniste
« poslato: Septembar 04, 2010, 03:49:56 pre podne »
Malim količinama hrane, koje ćete uzimati više puta dnevno, nećete opteretiti organizam, kaže Slađana Milanović, nutricionista.

Izvor: Zena.blic.rs - Jelena Vukelić, Foto: SHUTTERSTOCK

Navika da se u kasnim večernjim satima poseti frižider i ublaži iznenadna i nezaustavljiva potreba za hranom poznata je mnogim ženama. Ali zašto imamo potrebu za hranom i onda kad nismo gladni? Slađana Milanović, nutricionista, kaže da razloga ima više.
– Prvi i najčešći razlog jesu stresne situacije, kada „jedemo“ svoj problem. Drugi razlog je predmenstrualni sindrom, jer mnoge žene upravo u danima pred menstruaciju osećaju neodoljivu potrebu za slatkišima. Pojedini istraživači skloni su da snažnu potrebu za određenom vrstom hrane pripišu nedostatku supstance koju ona sadrži, a koja nedostaje organizmu. Međutim, ova teorija nije uvek tačna, jer mnogi zapravo jedu iz čistog zadovoljstva, koje lako može da pređe u zavisnost od hrane. Ipak, najvažnije je da što duže uživate u jelu jer je potrebno 20 minuta dok želudac javi mozgu da je sit.

SMANJITE KOLIČINU HRANE
– Ponekad je iznenadna želja da se pojede nešto slatko, slano ili ljuto zaista odraz trenutne potrebe organizma. Ipak, to ne treba da bude opravdanje za prejedanje. Znači, uzimajte manje količine hrane koja je dovoljna da se zadovolji nepce, a ujedno ne opterećuje sistem za varenje. Takođe, kada vas obuzme napad gladi, a prethodno ste sasvim dovoljno jeli, treba da sačekate 15–20 minuta, jer je sasvim moguće da će osećaj gladi u tom periodu iščileti, iznenada kao što je i došao. NE BRANITE SEBI
– Nikada nemojte da govorite sebi: nikad više večera, nikad više čokolada, nikad više grickalice, jer zabrane upravo imaju suprotan efekat. Nećete napraviti veliku grešku ako ponekad pojedete koji slatkiš, samo se trudite da vam to ne pređe u naviku. Veče je doba dana kad treba najviše da vodite računa šta jedete. Preračunavajte kalorije, masti i količinu hrane i tako neće moći da vam se desi da nastavite da jedete preko mere koju ste sebi odredili.

REŠITE PROBLEME
– Naučnici su zaključili da muškarci najviše jedu kad su srećni, a žene uglavnom posežu za hranom kada su nervozne ili tužne. Ukoliko ste primetili da se to i vama dešava, razmislite i pronađite problem koji se krije iza vašeg napada gladi. Tako sledeći put možda nećete posegnuti za hranom.

Stručnjaci tvrde da, ako vas spopadne napad gladi sredinom ciklusa, imate problem s hormonima.

PROVERITE HORMONE
– Stručnjaci tvrde da, ako vas spopadne napad gladi sredinom ciklusa, imate problem s hormonima. Na taj način navikavate svoje telo, nezavisno od hormonalnog stanja, na masnu i slatku hranu. Kod sledećeg takvog napada bolje se suzdržite tako što ćete uvesti sebi više aktivnosti ili pak više sati sna. Postoji i jedan trik koji možete da primenite. Čim dobijete želju za čokoladom, brzo zapalite sveću s mirisom vanile ili cimeta. Ovi mirisi podstaći će stvaranje serotonina i na taj način suzbiti apetit.

NAPRAVITE ZAMENU
– Obilno ste ručali, ali vam već u 16 časova opet krče creva? Priznajte da ste u velikom iskušenju da se dohvatite slatkiša. Ovaj put im se, međutim, oduprite. To uopšte nije teško ako, na primer, napravite zamenu i umesto kaloričnog slatkiša pojedete porciju voćne salate. Ne samo da je izvrsna već će vas brzo i zasititi, a delovaće mnogo duže nego kocka čokolade. Čokolada brzo podiže nivo šećera u krvi, ali samo nakratko, jer ćete već nakon nekoliko minuta imati još veću potrebu za slatkim.

KAKO DA SE SUZDRŽITE

Ne preskačite predjelo
Supa smanjuje apetit i vodi računa o tome da budete suzdržaniji kod glavnog jela. Supa s nemasnim mesom sadrži proteine i dovodi razmenu materija u petu brzinu.

Grickajte rotkvice
Bečki stručnjak za ishranu dr Hadamer Bankhofer preporučuje kao salatu rotkvice, jer sumporasti senfeli, koje ovo povrće sadrži, povezuju deo unesenih masti i izbacuju ih iz tela. Ukoliko popijete i čašu vode s limunovim sokom, rezultati će biti još bolji jer vitamin C sagoreva masti.

Žvaćite gumene bombone
Desert je odličan završetak svakog obroka, pa zašto biste ga se onda odricali? Potrebu za slatkim možete da umirite sa 10 gumenih bombona koje sadrže samo 70 kalorija.

ŽENE JEDU VIŠE SLATKIŠA
Rezultati istraživanja sprovedenog u Kanadi pokazuju da se na vrhu liste „omiljene“ nepotrebne hrane nalaze pica, čokolada, pomfrit i čips. Takođe, pokazalo se da žene češće posežu za slatkišima, a da se muškarci češće odlučuju za slanu i začinjenu hranu.