SAJT VIZNI REŽIM MOJE PUTOVANJE AMBASADE KONZULATI DOKUMENTA, ZAKONI I PROPISI INFORMACIJE IZRADA SAJTA
SAJT VIZNI REŽIM MOJE PUTOVANJE AMBASADE KONZULATI DOKUMENTA, ZAKONI I PROPISI INFORMACIJE IZRADA SAJTA

Autor Tema: Hrana za pamćenje  (Pročitano 2634 puta)

Van mreže Goca

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 303
  • Karma: +5/-0
    • KoZnaZna
Hrana za pamćenje
« poslato: Septembar 09, 2010, 02:54:23 posle podne »
Osobe koje najviše jedu zeleno lisnato povrće, na primer salate i spanać, prosečno najmanje gube pamćenje

Izvor: novosti.rs

Tanjir pun povrća poboljšava pamćenje kod starijih ljudi, objavili su istraživači sa Univerziteta u Čikagu. Starijim osobama koje su jele barem 2,8 obroka povrća na dan, slabljenje intelektualnih sposobnosti tokom šest godina bilo je manje za 40 odsto u odnosu na istu populaciju koja povrće nije konzumirala.
Osobe koje najviše jedu zeleno lisnato povrće, na primer salate i spanać, prosečno najmanje gube pamćenje. Na drugom mestu je žuto povrće, kao što su bundeva i brokoli, izjavila je dr Marta Kler Moris, rukovodilac istraživanja. Istraživanjem je obuhvaćeno 3.718 osoba, starijih od 65 godina, koji su popunjavali upitnik o svojoj ishrani, i bar dva puta tokom istraživanja rešavali test intelektualnih sposobnosti. Dr Moris kaže da je tokom istraživanja otkrila i da mononezasićene i polinezasićene zdrave masnoće u biljnom ulju pomažu u smanjivanju rizika od gubitka pamćenja i razvoja Alchajmerove bolesti. Ali zato kikiriki, sočivo i druge mahunarke imaju najmanji učinak, dok često uzimanje voća gotovo da nema nikakvu vrednost, kada je reč o sprečavanju gubitka pamćenja.


 

SAJT VIZNI REŽIM MOJE PUTOVANJE AMBASADE KONZULATI DOKUMENTA, ZAKONI I PROPISI INFORMACIJE IZRADA SAJTA