DIJETA Mršavljenje - Volite svoje telo > Dijeta

Banane ubrzavaju metabolizam

(1/1)

Simon:
Kad je, pre dve godine, u Japanu promovisana ova dijeta, za kratko vreme postala je toliko popularna da je izazvala nestašicu banana u celoj zemlji.

Izvor: Novosti.rs

Kad je, pre dve godine, u Japanu promovisana ova dijeta, za kratko vreme postala je toliko popularna da je izazvala nestašicu banana u celoj zemlji! Dijetu su osmislili Hitoši Vatanabe, koji se bavio proučavanjem preventivne medicine i njegova supruga Sumiko, farmaceut.

Osnovna postavka je da doručak, koji sadrži jedino banane i običnu vodu sobne temperature, može da doprinese značajnom smanjenju kilograma, bez obzira na to šta jedete tokom dana. Odgovor zašto ova dijeta tako dobro „radi“, možda je u činjenici da banane pospešuju varenje i ubrzavaju metabolizam. Druga mogućnost leži u vrsti skroba, koji ima niži glikemički indeks, dugo se vari, daje osećaj sitosti i delimično blokira apsorpciju ugljenih hidrata.


Niko pouzdano nije siguran zašto voda mora da bude na sobnoj temperaturi, ali postoji više teorija od kojih su najzastupljenije da voda ove temperature poboljšava varenje i smanjuje osećaj gladi. Osobama koje žele da praktikuju ovu dijetu savetuje se i da večernji obrok bude pre osam sati uveče i da izbegavaju slatkiše posle večere. U slučaju gladi, prihvatljivije je uzeti komad voća.

I poslednje pravilo kod ove dijete je da se na spavanje ide pre ponoći. Za ovo pravilo gotovo i da ne treba objašnjenje, jer su i naučne studije pokazale povezanost između kasnog odlaska na počinak i gojaznosti. Zabranjene namirnice su mlečni proizvodi i alkohol. Od napitaka, dozvoljena je jedino voda sobne temperature! A banane moraju da budu sirove, a ne pečene, kuvane, ili zaleđene.

Zašto baš ova dijeta? Doručak poboljšava metabolizam i smanjuje prejedanje u toku dana. Izbegavanje kafe za doručak može dovesti do stabilizovanja nivoa glukoze i smanjenja apetita. Izbegavanje konzumiranje obroka posle osam sati uveče smanjuje tendenciju noćnog grickanja (obično hrane bogate kalorijama). Izbegavanje mlečnih proizvoda i deserta smanjuje količinu kalorija tako što ograničava unos masnoća i šećera. Banane su namirnice bogate vlaknima, vitaminima B6 i C kao i kalijumom.

Neke osobe (uglavnom one koje pate od hipoglikemije), mogu lošije da reaguju na čiste ugljene hidrate za doručak. Nedisciplinovane osobe mogu da konzumiraju više kalorija u preostalim obrocima - za ručak, ili večeru - da bi nadoknadili propušteno.

Ako se odlučite za ovu dijetu i postignete dobar rezultat - on nije rezultat nekog magičnog svojstva banana u sagorevanju masnoća. Mnogo je verovatnije da je gubitak kilograma povezan sa praćenjem pravila od kojih su najvažnija: obrok u određeno doba dana i izbegavanje deserta. Ova dijeta definitivno daje rezultate, sve dok ostali obroci budu „normalni“ za vaše potrebe, dok ne počnete da se prejedate za druga dva obroka.
Primer jelovnika

Doručak: jedna ili više banana (količina da se oseti sitost) i čaša mlake vode (sobna temperatura).
Ručak: obrok po izboru
Popodnevna užina: mala, slatka grickalica je dozvoljena oko tri sata u slučaju gladi
Večera: obrok po izboru, koji mora biti pojeden pre osam sati. Bez deserta.[/li][/list]

Navigacija

[0] Indeks poruka

Idi na punu verziju