Krf – putovanje i letovanje na Krf u predsezoni

Poslao/la

Ovog puta vam opisujem putovanje i letovanje na Krf u predsezoni (maj/jun mesec 2012. godine).

Letovanje u predsezoni na Krfu  (23.05.-02.06.2012) uplatile smo preko Argusa. Iz Beograda smo krenuli autobusom 23.05.2012.g. u 15h auto-putem Beograd-Niš (sa usputnim stajanjima radi kupljenja putnika –  Smederevo, Velika Plana, Pojate… i jednom kraćom pauzom od 20. min.).

U Nišu smo bili oko 18h i, nakon uzimanja poslednje grupe putnika, nastavilili put Preševa. U blizini Vladičinog Hana, kod mesta zvanog “Džep” (gde se nalazi i istoimeni restoran), usledila je prva duža pauza od sat vremena. Nakon toga imali smo još nekih sat vremena vožnje do našeg garničnog prelaza “Preševo” i na istom smo bili nešto pre 22h. Granična kontrola na izlazu iz R.Srbije od strane naše policije i carine nije dugo trajala (policajac nije ulazio u autobus već je vođa puta pokupio pasoše svih putnika i predao ih policiji). Kontrola je trajala nekih 20 min.

Na makedonskom graničnom prelazu “Tabanovce” granična kontrola na ulazu u R. Makedoniju odvijala se na identičan način kao i naša, s tim da je trajala skoro sat vremena. Pošto smo graničnu kontrolu na srpsko-makedonskoj granici završili relativno brzo, imali smo jednu kraću pauzu na makedonskoj benzinskoj stanici “Detoil”.

KrfVožnja kroz R. Makedoniju trajala je oko dva sata i ubrzo smo se našli na makedonskom graničnom prelazu ”Bogorodica”, preko kojeg smo napustili zemlju (granična kontrola se odvijala isto kao i prilikom ulaska ali nešto brže).

Na ulazu u Grčku, na grčkom graničnom prelazu “Evzoni”, vođa puta je opet pokupio pasoše svih putnika i predao ih grčkoj policiji. Za vreme granične kontrole dozvoljena je manipulacija putnika (mogli smo da izađemo iz autobusa – odemo do toaleta.). Kontrola je trajala oko 30 min.

Ukrcavanje na feribotNakon toga imali smo još 4h vožnje do sledeće pauze kod restorana “Stop & Go”. Posle kraćeg predaha, nastavili smo putovanje auto-putem ka Igumenici (auto-put koji je otvoren za saobraćaj od 2008.g. skraćuje vreme putovanje za 4h ). U Igumenici smo bili oko 9h po lokalnom vremenu (+1 sat u odnosu na Srbiju), i nakon ukrcavanja na ferobot, zaplovili ka Krfu.

Putovanje na KrfVreme je bilo tipično prolećno, naizmenično sunce – vetar – oblaci (imajući u vidu da je u Srbiji tih dana neprestano padala kiša, može se reći da je vreme bilo još i super!).

Putovanje na KrfSa smeštajem smo bile u Dasiji, jedno od tri mesta (pored Ipsosa i Guvije) na istočnoj obali ostrva za koje je agencija radila aranžmane. Dvokrevetna soba u vili “Elpida” bila je i više nego odlična – sređena i čista, na 500 m od mora. Plaža u Dasiji je od sitnih kamenčića ali puno lepša od plaža u Ispsosu (gde je plaža široka svega 2-3m i odmah pored puta kuda prolaze automobili) i od plaže u Guviji (mesto koje je, u stvari, luka).

Putovanje na KrfNakon 1:45 min. vožnje ferijem, stižemo na Krf

Kako smo išle van sezone, nije bilo puno turista pa su plaže uglavnom bile prazne – idealne za odmor! S obzirom da je bio maj mesec, vreme je uglavnom bilo lepo – sunčano ( nekih 26-28 stepeni), bilo je kadkada i vetra a jedan dan je padala i kiša (koja nije sprečila provod ni po najgorem pljusku – u kabanicama naravno!).

Trudile smo se da obiđemo Krf što smo više mogle. Inače, glavni grad ostrva je istoimeni grad Krf. Ostrvo nije veliko i svakako treba obići i videti mesta poput Kasiopija, Sidarija, Paleokastritse, Glifade i sl.

KasiopiOsetiti srpsku kuću na Krfu, ostrvo Vido, Ahilion i Akvapark…

IpsosDo svakog mesta vozi gradski autobus (tzv. “blue bus”) i međugradski (tzv. “green bus”). Karte se kupuju na automatu na stajalištu (gde su jeftinije) ili kod vozača u autobusu. Konkretno karta od Dasije do Krfa je 1.5 eura na automatu ili 2 eura kod vozača, a najskuplja karta (npr. do Sidarija) je 3.60 eura.

Sve što može da se obiđe i vidi, bolje je obići individualno (jer je mnogo jeftinije) nego preko organizovanih izleta i tura koje nudi agencija. Na primer, odlazak na Vido preko agencije bio je 17 eura a mi smo prošle sa samo 4 eura ( 2 eura autobuska karta do Krfa i još 2 eura za vožnju brodićem doVida). Ulaznica za Ahilion je  7 eura, za Akvapark 25 eura…

Sidari – krajnji sever Krfa. Prelepo mesto sa peščanom plažom i mnogobrojnim uvalicama i zalivima

Ahilion – muzej koji je kraljica Elizabeta posvetila Ahiluahilion

Kasiopi

Ostrvo Vido – mauzolej srpskih ratnika iz I svetskog rata

Peščana plaža u Glifadi (na zapadu ostrva)…. Možda i najlepša plaža na Krfu upravo zbog ovog sitnog peska. Akvapark je na pola puta Krf-Glifada… Od Krfa sa glavne autobuske stanice ide autobus do Glifade, a karta od Krfa do Akvaparka je 1.6 eura… Akvapark je poželjno obići tokom sezone – zbog atmosfere (kada ima znatno više posetilaca, jer je zanimljivije, a i što upotpunjuje atmosferu jednog takvog parka). Ulaznica je 25 eura.

Od muzeja „Ahilion“ nizbrdo, putem, 2-3km (40min. hoda) nalazi se Benitses (11km od glavnog grada, zona plavog gradskog autobusa), urbano seoce, sa malom lukom i lepom šljunkovitom plažom, koju od puta deli samo betonski bedem. Mesto sa mnoštvom taverni (restorana) i suvenirnica.

Kerkyra (na grčkom) = Krf

Jedna od uličica starog dela grada Krfa, sa mnogobrojnim restoranima i suvenirnicama.

Po pitanju hrane, možete jesti u lokalnim tavernama – klasičan britanski doručak (jaja, slanina, tost i žitarice) koji košta oko 7 eura, giros u retoranu košta 7-10 eura a na kioscima brze hrane od 2.5 eura pa na više (u zavisnosti od priloga)… Preporučljivo je probati ribu i specijalitete od ribe, morske plodove i sl. koji su neizostavni deo menija svakog restorana. Voda u hotelu i apartmanskom smeštaju je tehnička, hemijski ispravna ali ne i bakteriološki, te je preporučljivo kupovati flaširanu vodu (pakovanje od 6 flaša po 1,5l košta 1.80 eura). Kafa je 2.5 eura, sokovi od 3 eura, ali kao i svugde cene variraju u zavisnosti od lokacije.

Jeftinije je kupovati u supermarketima nego u lokalnim prodavnicama (market „Sconto“ koji se nalazi skoro u svakom gradiću). Pored glavnog puta, nedaleko od centra Guvije, nalazi se i nemački hipermarket „Lidl“.

Do prošle godine postojala je samo jedna bolnica na celom ostrvu koja se nalazi u glavnom gradu, a danas postoji još jedna u Guviji.Luka na Krfu

Luka na Krfu odakle polaze brodići za Vido. Pogled na Krf iz pravca Vida.

Poslednji dan i povratak kući…
Polazak za Srbiju bio je planiran u 14,30 časova po lokanom vremenu da bi u 15,15 časova ferobotom iz Krfa kenuli put Igumenice. Pošto smo probili vreme planiranog polaska i krenuli u 15,00 časova, zakasnili smo na ferobot pa smo morali da sačekamo sledeći u 16,45 časova.

Pogled na Vido sa ferobota iz krfske luke

Turistički brod

feribotNakon sat i po vožnje ferijem, tj. oko 18,30 časova stižemo u Igumenicu, odakle polako autobusom nastavljamo istim putem kroz Grčku do graničnog prelaza „Evzoni“. Posle 4 sata vožnje, stižemo do graničnog prelaza gde smo nakon pasoške kontrole (koja je trajala otprlike isto koliko i prilikom ulaska) svratili do frišopa „Duty free Hellenic“. Sem parfema i slatkiša (čokolada, bombona ,kikirikija…) na sniženju, ne postoji ništa povoljnije.

I granična kontrola kod Makedonaca se odvijala relativno brzo tako da smo se, nakon 2 sata vožnje kroz Makedoniju, našli i na našem graničnom prelazu „Preševo“ (gde je policija bila dobre volje i pustila nas na „lepe oči“). Veći deo puta smo prespavale pa se pauza nešto i ne sećamo…
Uz povremena zaustavljanja duž auto puta radi iskrcavanja putnika koji su iz unutrašnjosti, oko 07,30 časova stigli smo u Beograd.

Pa, drugari moji, nadam se da vam se svidja. Pozdrav svima.  🙂

Krf, udaljenost od Beograda

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *